PPD مخفف Persistent Pigment Darkening به معنی رنگدانه تیره‌کننده پایدار معیاری است که در ابتدا در ژاپن طراحی شد و هم‌اکنون به عنوان یک روش استاندارد در آسیا و اروپا استفاده می‌شود.این روش با SPF شباهتهایی دارد با این تفاوت که در این جا محافظت پوست در برابر اشعه UVA و در برابر تیره شدن اندازه گیری می‌شود.مانند آن چه درباه SPF خواندیم PPD ۱۰ به این معناست که پوست شما با این ضدآفتاب ۱۰ برابر بیشتر از زمانی که بدون پوشش در آفتاب رنگ می‌گیرید، رنگ گرفته و تیره خواهد شد.

PA :

مخفف Protection Grade of UVA به معنای درجه حفاظت UVA است. سیستم PA  در آسیا در کشورهای ژاپن و کره جنوبی استفاده می‌شود که به طور ساده نتایج به دست آمده از روش PPD را دسته بندی می‌کند و محدوده +PA تا++++PA را دربر‌می‌گیرد. یک ضدآفتاب با +PA بیانگر PPD به اندازه ۲ یا کمتر از۴،  ++PA بیانگر PPD به اندازه ۴ تا ۸، +++PA بیانگر PPD به اندازه ۸ تا ۱۶ و نهایتا ++++PA مخصوص ضدآفتاب‌هایی با PPD بیشتر از ۱۶ هستند.

در حالت ایده آل هر چه میزان SPF و میزان حفاظت از UVA به هم نزدیک‌تر باشد بهتر است. با توجه به همه این اطلاعات در نظر داشته باشید که علاوه بر انتخاب هر ضد آفتاب مناسبی استفاده به اندازه کافی از آن و تمدید آن در فواصل مناسب هم اهمیت زیادی دارد.

در ادامه برای تسهیل دز انتخاب شما تعدادی از ضدآفتابهای مناسب موجود در بازار را معرفی میکنیم:


کرم ضد آفتاب لافارر

حجم: 40 میلی لیتر

اس پی اف:50

کشور سازنده :ایران

بافت سبک

توضیحات: مناسب پوستهای چرب_حاوی عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا و پاپایا_ معطر