logo

بهترین ها همه در یک جا

معرفی محصولات

پازل

اشتراک گذاری :

فعالیت های زیادی هستند که انجام آنها برای رشد و بهبود عملکرد مغز مفید است که یکی از این فعالیتها پازل است. با وجود اینکه امروزه سرگرمیهای دیجیتال زیادی برای پرکردن وقت شما وجود دارند اما همچنان پازل ها محبوبیت خود را حفظ کرده اند. علاوه براین نه تنها برای کودکان و افزایش توانایی شناختی و ادراکی آنها مفید اند،پازل ها با درجه سختی بیشتر برای سلامت بزگسالان فواید خیلی زیادی دارند از جمله:

تقویت فعالیت مغز و جلوگیری از آلزایمر

آخرین مطالعات حاکی از تاثیرات قابل توجه پازل بر ذهن بزرگسالان است. تحقیقات به ویژه مطالعاتی که به وسیله ی MacArthur صورت گرفته است، نشان می دهد که فعال سازی مغز در فرآیند حل کردن پازل ها و دیگر فعالیت هایی نظیر آن، باعث طولانی شدن عمر فرد، بالا رفتن کیفیت زندگی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های روانی و مغزی از جمله از دست دادن حافظه، آلزایمر و مشابه آن ها می شود.

افزایش توانایی ادراکی

هنگامی که فردی در حال درست کردن یک پازل بزرگ است، ارتباطات سریع و پیوسته میان نیمکره های راست و چپ مغز وی ایجاد شده و سلول های مغزی با هم درگیر می شوند. چنین ارتباطاتی توانایی فرد برای یادگیری، درک و یادآوری را به اندازه ی قابل توجهی افزایش می دهند.

افزایش ترشح دوپامین

علاوه بر این تکمیل یک پازل یا حتی یک تکه بندی موفقیت آمیز، باعث تولید دوپامین که یک ماده ی شیمیایی مفید در مغز برای افزایش بازدهی یادگیری و حافظه است، می گردد.

بهبود وضعیت جسمی و روحی

علاوه چیدن قطعات پازل ها بر سلامت جسمی از جمله کاهش فشار خون، و استرس های پیوسته جلوگیری می کند و تلاش برای پیدا کردن قطعه ی مناسب و صحیح، ناآرامی های ذهنی را تسکین می بخشد.

به ویژه درمانگران بیماری اوتیسم، برای به دست آوردن تمرکز لازم در کودکان مبتلا به این بیماری، از مزایای درمانی پازل ها به شدت بهره می برند.

انواع پازل

پازل را در انواع مختلف، چوبی، کاغذی، سه بعدی و مکانیکی طرحی کرده اند که با توجه به سلیقه‌ی هر شخص مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع لازم است بدانید که اهمیت بازی پازل به ماهیت آن بستگی دارد. یعنی اشکال و ابعاد مختلف آن کاملا سلیقه ای است. آنچه موجب می شود پازل اهمیت ویژه ای داشته باشد فعالیت مغز به هنگام حل آن است.

پازل 4000 تکه ادوکا مدل COLMAR CANAL, FRANCE



ابعاد کالا: ۱۳۶۰x۹۶۰x۵میلی متر

وزن : 1900 گرم

رده سنی: نوجوان و بزرگسال



پازل 1000 تکه هه یه مدل Free Colours



ابعاد:۲۴۰x۱۶۰x۱۰۰میلی متر

وزن: 100 گرم

رده سنی: نوجوان و بزگسالان


پازل 2000 تکه کلمنتونی مدل Neuschwanstein


ابعاد:۹۸۰x۶۷۰x۱۰ میلی متر

وزن: 150 گرم

رده سنی: 14 سال به بالا

جنس: 100% مقوا با کیفیت



پازل سه بعدی فلزی The Empire Stat Buildind



پازل 1000 تکه رونیز مدل بازار گل پاریس


ابعاد:۶۸۰x۴۸۰x۲۰ میلی متر

وزن:1000 گرم



پازل 150تکه مدل باب اسفنجی

ابعاد: ۳۶۰x۱۶۰x۴۰میلی متر

وزن:150گرم




معرفی محصول