logo

بهترین ها همه در یک جا

معرفی محصولات

شوره سر رو چیکارش کنم!؟

اشتراک گذاری :

درمان و بهترین شامپوها برای شوره سر


به عنوان کسی که سالهاست مشکل شوره سر دارم  و به چندین پزشک مراجعه کردم و اکثر شامپو های ضد شوره رو امتحان کردم، توصیه هایی رو با شما به اشتراک میذارم.

در صورتی که شوره یا پوسته شدید دارید به پزشک مراجعه نمایید. ممکن است شوره های سبورئیک و اگزما و ... علاوه بر شامپوی مخصوص ، نیاز به نسخه های مخصوص به خود داشته باشند. مثلا قطره ، محلول دست ساز  و ...

اولین و مهمترین مساله اینه که نوع شوره سر خودتون رو بشناسید (شوره خشک ، پوسته یا شوره چرب یا اگزمای سبورئیک) . شاید دلیل این که در جمله اول که گفتم مشکل شوره سر دارم و نگفتم داشتم رو الان متوجه بشید . در خیلی از موارد شوره سر منشا قارچی دارد ، منظور از قارچ این نیست که روی سر قارچ درمیاد!! منظور خانواده این نوع شوره ها هستند و بیشتر منظور اینه که شوره سر خیلی وقتها درمان نمیشه و فقط میشه اون رو کنترل کرد. یعنی این طور نیست که یک دوره شامپو یا درمان رو انجام بدید و کلا برای همیشه خوب بشه ، شما همیشه باید وضعیت شوره تحت کنترل خودتون داشته باشید ولی نکته مهم اینه که درمان سازگار با شوره سر خودتون رو پیدا کنید که این معمولا سخت ترین مرحله است و باید به صورت تجربی و شاید مشاوره با یک متخصص و مجددا امتحان کردن توصیه های پزشک یا متخصص به اون برسید.


مساله ای که اینجا مهم است اینه که واکنش شوره های سر به درمان و شامپو ها یکسان نیست . در موارد زیادی پس از فروش شامپو ها ، شامپویی که موجب خارش سر یک شخص شده برای شخص دیگر سبب درمان بوده. یا شامپویی که روی سر یک نفر تاثیری نداشته ، بهترین شامپو برای شخص دیگر بوده. پس صبر و حوصله در امتحان کردن شامپو ها خیلی مورد مهمی است. پس با توجه به نوع شوره سر ، شدت شوره یا پوسته و مدت زمان واکنش پذیری سر و بدن شما به درمان  و سایر موارد ، زمان کنترل و رفع شوره سر طول میکشه. مثلا شامپوی head and shoulders یک زمانی خوب بود و بعد از معروف شدن نه تنها برای موهای سرم مناسب نبود بلکه حس میکردم باعث تشدید شوره نیز میشود ، همین مورد برای شامپو های clear در مورد من تکرار شد، اما هستند کسانی که استفاده میکنند و راضی هستند، پس من میدونم حداقل پوست سر من به این محصولات یا بعضی محصولات گیاهی واکنش مناسبی نشون نمیده.

اگر برای درمان شوره سر اقدام نکنید بعضی از شوره ها ، خصوصا پوسته یا شوره چرب موجب ریزش مو نیز میگردد.

بنا بر تجربه شخصی خودم موارد زیر رو توصیه میکنم.

- نیاز بدن به ویتامین ها را برطرف کنید. ویتامین های D و B12 و ...

- استرس خود را کنترل کنید. (میدونم سخته ولی سعی کنید مدیریتش کنید)

- زیاد با موهای خودتون ور نرید!!!!! اگر به صورت ناخودآگاه با پوست سر خودتون  بازی میکنید یک سرگرمی بهتر جایگزین آن کنید.

- از تافت و ژل کمتر استفاده کنید.

- خواب کافی داشته باشید و سعی کنید شب ها در ساعات درستی بخوابید.

- روکش بالش خود رو در فواصل زمانی کوتاه تعویض کنید.

- از شامپویی که سر شما به آن واکنش مناسبی میدهد استفاده کنید و نکته مهم اینه که شست و شو رو درست انجام بدید . یعنی وقتی سر رو شامپو میزنید 4 تا 5 دقیقه بگذارید روی سر بماند و اثر کند و بعد سر را بشویید.


پس در جواب اینکه بهترین شامپوی ضد شوره کدومه یا شامپوی ضد شوره چی بخریم  باید بگیم پاسخ اون ممکنه برای هر فردی متفاوت باشه ولی ما شامپوهایی که خودمون امتحان کردیم و بهترین تاثیر رو از اونها دیدیم رو به شما معرفی میکنیم. به شخصه خودم این شامپوها رو  از دیجی کالا تهیه میکنم و معمولا قیمت پایین تری نسبت به داروخانه داره.


شامپو ضد شوره ایروکس مدل اکتوپیروکس


برند ایروکس یک برند خوب ایرانی هست و این شامپو علاوه بر اینکه در مقایسه با نمونه های موجود خارجی قیمت مناسبی ، اثر بخشی بالایی هم داره. این محصول درمان موثر شوره با استفاده از جدید ترین و ایمن ترین ترکیب ضد شوره و ضد قارچ شناخته شده در جهان (اکتو پیروکس) را انجام میدهد. دارای خواص ضد خارش، ضد التهاب و التیام بخش بوده و حاوی ترکیبات گیاهی موثر در پیشگیری و کنترل ریزش مو می باشد. این مدل از شامپوی ایروکس که زرد رنگ هست مناسب برای انواع موهای سر هست و حجم 200 میلی لیتر دارد.

در حال حاضر خودم از این شامپو استفاده میکنم و همیشه توی سبد خریدم موجود هست. بعد از تست کردن انواع شامپوهای ضدشوره، شامپو ضد شوره ایروکس (زرد رنگ) ، برای من بهترین اثر رو داشت.

شامپو ضد شوره هگور مدل کلیمبازول



این شامپو هم جزو شامپوهای ضد شوره و ضد پوسته و ضد قارچ خوب هست که تحت لیسانس فرانسه و ساخت آریا شیک منطقه آزاد قشم است . قیمت آن نسبتا بالاتر از برندهای ایرانی است و در همون دفعات اول تاثیر خودش رو نشون میده. ضد خارش هست و برای درمان فوری و مقطعی میتونه گزینه خوبی باشه.

این شامپو مناسب خانم ها و آقایان است ، حجم آن برابر با 150 میلی لیتر است، از ریزش مو جلوگیری می کند و حاوی کلیمبازول 1/5 درصد می باشد.


شامپو ضد شوره نوپریت سری نوپری بازول

شامپو ضد شوره نوپری بازول جی نوپریت از محصولات نوپریت است که دارای ترکیبات موثر در رفع شوره از جمله کلیمبازول است و علاوه بر درمان شوره سر پس از یک دوره ۳ تا ۴ ماهه، چربی پوست سر را کنترل و به صورت موضعی بیماری‌های قارچی سر را نیز درمان می‌کند.  اکثرا برای اثر بخشی کامل و مشاهده تاثیر این شامپو بازه زمانی 2 تا 3 ماه پیشنهاد شده.




شامپو dandruff