logo

بهترین ها همه در یک جا

کتاب ها

کتاب های ترجمه عادل فردوسی پور

اشتراک گذاری :

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور گزارشگر فوتبال، تهیه کننده، مجری تلویزیونی، مترجم و مدرس دانشگاه صنعتی شریف اهل ایران است. فردوسی پور مجری و تهیه کننده برنامه محبوب  ۹۰ بودکه از شبکهٔ ۳ پخش می شد او همچنین تهیه کننده برنامه فوتبال 120 از شبکه ورزش و سایت و کانال اینستاگرامی فوتبال 360 می باشد.عادل فردوسی پور بنابر گفته خودش در ۹۰ (برنامه تلویزیونی) در مهر ماه ۱۳۵۳ در شهر یزد و در بیمارستان دکتر مجیبیان یزد متولد شده است. وی اصالتا اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت. سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود. وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.


عادل فردوسی پور سال ها پس از تجربهٔ ترجمه در روزنامهٔ ابرار ورزشی، در سال ۱۳۸۸ قراردادی را برای ترجمهٔ کتاب فوتبال در برابر دشمن، که درونمایه ای فوتبالی-سیاسی دارد، با نشر چشمه امضا کرد.کتاب دوم فردوسی پور، کتاب جامع فوتبال نام دارد که دانشنامه ای ۴۰۰صفحه ای و تمام رنگی درمورد فوتبال است. این کتاب ترجمهٔ کتاب The Football Book است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در انگلستان منتشر شد. کتاب جامع فوتبال در اردیبهشت ۱۳۹۱ و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد. ناشر این کتاب نشر بهشت است.ترجمه سوم عادل فردوسی پور کتابی است به نام «هنر شفاف اندیشیدن» اثر «رولف دوبلی». این کتاب بر خلاف دو کتاب گذشته در زمینه فوتبال نیست بلکه موضوع آن روش های مدیریت است. این کتاب در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۴ تهران توسط انتشارات نشر چشمه عرضه شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید.


کتاب مارادونا




دیگو آرماندو مارادونا به عنوان یک نابغه، مورد تحسین گسترده در جهان قرار گرفته است. با وجود شناخته شدن بعنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تمام دوران، او همچنین یکی از جنجالی‌ترین‌ها بود. مارادونا تنها در بازی‌های بین‌المللی با آرژانتین، 91 بازی ملی انجام داد و 34 گل به ثمر رساند و در چهار جام جهانی شرکت کرد.

مارادونا با گل فراموش‌نشدنی دست خدا و گل دوم بی‌نظیر خود در یک چهارم نهایی 1986 مقابل انگلیس، کاپیتان تیمش بود و آنها را به پیروزی مقابل آلمان غربی در فینال مکزیک رساند. بینایی، پاس دادن، کنترل توپ و مهارت های دریبل او، و حضور و رهبری او در زمین، اغلب عملکرد کلی تیمش را تقویت می کرد.


اکنون کتاب این اسطوره جهانی تحت عنوان کتاب مارادونا در قالب یک زندگی‌نامه فوق‌العاده توسط گیم بالاگه به انتشار رسیده است که به بررسی ابعاد زندگی او و دوران حرفه‌ای فوتبالی‌اش می‌پردازد. کتابی که با ترجمه بی‌نظیر عادل فردوسی پور از نشر چشمه هم‌اکنون دردسترس است.

کتاب فوتبال علیه دشمن اثر سایمون کوپر



فوتبال چیزی بسیار بیشتر از محبوب ترین بازی جهان است. فوتبال برای میلیون ها نفر در سراسر جهان مسئله ی مرگ و زندگی است . چیزی مانند یک زبان بین المللی.
سیمون کوپر به بیست و دو کشور سفر کرد تا بتواند تأثیرات گاه عجیب و غریب فوتبال را در سیاست و فرهنگ کشف کند. در همان زمان او تلاش کرد تا کشف کند چه چیزی باعث می شود کشورهای مختلف یک بازی ساده را با متفاوت با یکدیگر انجام دهند.
کوپر در این راه با هواداران قابل توجهی ملاقات می کند، از برلین شرقی که توسط Stasi به دلیل حمایت از تیم محلی خود تحت تعقیب قرار گرفته است ، تا آرژانتین با دیدگاه های مخصوص خودش در مورد تاکتیک ها. او همچنین تقاطع ترسناک بین فوتبال و سیاست ، به ویژه در پی حملات 9-11 ، که فوتبال به وسواس اسامه بن لادن تبدیل می شود ، روشن می کند. نتیجه ی تمام این پژوهش ها ، ملاقات ها و تحلیل ها یکی از تحسین برانگیزترین کتب در جهان در مورد بازی و یک مطالعه حیرت انگیز در مورد فوتبال و جایگاه آن در جهان است.
کوپر در کتاب فوتبال علیه دشمن با دیدی اجتماعی ، جامعه شناختی و سیاسی به این بازی محبوب در سراسر دنیا نگاه می کند و خواندنش برای هر دو طیف علاقه مندان به فوتبال و نیز علاقه مندان به مسائل سیاسی و جامعه شناسی می تواند جذاب باشد.

کتاب هنر خوب زندگی کردن



کتاب هنر خوب زندگی کردن، اثری نوشته ی رولف دوبلی است که نخستین بار در سال 2017 انتشار یافت. چگونه باید زندگی کنیم؟ چه چیزی یک زندگی خوب را می سازد؟ نقش سرنوشت چیست؟ هر نسل از انسان ها، دوباره و دوباره این سوالات را مطرح می کند و جواب ها نیز همیشه به نوعی ناامیدکننده به نظر می رسند. اما چرا این گونه است؟ چون ما همیشه دنبال یک قاعده ی خاص، یک قانون و یک راه حل ثابت هستیم در حالی که چنین راه ثابتی وجود ندارد. رولف دوبلی، پیدا کردن میانبری برای رسیدن به خوشبختی را مأموریت زندگی خود قرار داده و با تحلیل آرای اندیشمندان برجسته و آخرین یافته ها در علم خوشبختی، بهترین میانبرها را برای رسیدن به رضایت در زندگی، در این کتاب جذاب ارائه کرده است. در این اثر دگرگون کننده، پنجاه و دو ترفند ساده اما کاربردی برای خوشحالی وجود دارد که بدون تردید، در زندگی همه ی ما اثرگذار خواهند بود.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن



کتاب هنر شفاف اندیشیدن، اثری بسیار موفق و پرفروش نوشته ی رولف دوبلی است که نخستین بار در سال 2011 وارد بازار نشر شد. این کتاب با ارائه ی نثری جذاب و مثال هایی ملموس و کاربردی، نگاهی روشنگرانه به شیوه ی تفکر و استدلال انسان و همچنین اثری ضروری برای کسانی است که درگیر گرفتن تصمیمات بزرگی در زندگی شان هستند. تا به حال برایتان پیش آمده وقتتان را صرف چیزی کرده باشید که درنهایت، ارزش زمانتان را نداشته است؟ تا به حال به انجام کاری ادامه داده اید که می دانستید برایتان مضر بوده است؟ آیا گاهی اوقات موفقیت را از آنِ خود دانسته اید و شرایط بیرونی را مسئول شکست هایتان تلقی کرده اید؟ این ها، مثال هایی از تعصباتِ شناختی یا همان اشتباهات ساده ای هستند که همه ی ما هر روز مرتکب می شویم. اما با شناخت این موارد و درک چگونگی مقابله با آن ها، می توان از این خطاها اجتناب کرد و تصمیمات بهتر و مفیدتری گرفت، چه تصمیمات مربوط به زندگی شخصی و چه تصمیمات تجاری و حرفه ای.

کتاب جامع فوتبال



این کتاب با تصاویر معاصر و آثار هنری چشم نواز، اطلاعات جالبی را درباره بزرگترین نام های فوتبال باشگاهی، موارد برجسته مسابقه و داستان های داخلی بازیکنان، مدیران و هواداران ارائه می دهد.

کتاب پی گیر اخبار نباشید



در سال 2013 ، رولف دوبلی در مقابل روزنامه نگاران بزرگ ایستاد و اعلام کرد که اخبار را نمی خواند. این حرف او شورشی به پا کرد. حالا او سرانجام فلسفه ی خود را با جزئیات بیان می کند و آنچه را که می گوید، تمرین می کند: یک دهه است که اخبار را نمی خواند.
«اخبار را دنبال نکنید»، مانیفست دوبلی درباره ی خطرات سمی ترین شکل اطلاعات، یعنی اخبار است. او صدمه ای را که اخبار به تمرکز و رفاه ما وارد می کند نشان می دهد، و اینکه چگونه احساس وظیفه ی بی جا می تواند رفتار ما را به جهتی اشتباه هدایت کند و آسیب های جبران ناپذیری به روان ما وارد کند.
کتاب رولف دوبلی، اخبار را دنبال نکنید، راهنمایی ای درباره ی اینکه چگونه بدون اخبار زندگی کنیم است. در این کتاب بسیاری از دستاوردهای بالقوه ی چنین زندگی ای را به خواننده ارائه می دهد: اختلال کمتر، زمان بیشتر، اضطراب کمتر، بینش بیشتر در دنیای افزایش اختلال و تفرقه. اخبار را دنبال نکنید صدای خوشایندی از آرامش و خرد است.
کتاب اخبار را دنبال نکنید یک ابزار حیاتی برای مدیریت چرخه ی اخبار ویروس کرونا و پیدا کردن تعادل و آرامش در زمان هرج و مرج و عدم اطمینان است.
رولف دوبلی را کتاب را با روایت کردن زندگی خودش به عنوان یک معتاد به اخبار آغاز می کند و سپس در ادامه توضیح می دهد که چگونه توانسته است اعتیاد خود را کنار بگذارد و خواندن اخبار را متوقف کند.

کتاب اخبار را دنبال نکنید



کتاب عادل فردوسی پور