logo

بهترین ها همه در یک جا

اخبار و سایت ها

معرفی سایت و اپلیکیشن های زبان انگلیسی

اشتراک گذاری :

معرفی سایت ها و اپلیکیشن های جالب برای تقویت زبان انگلیسی

اینکه چقدر یادگیری زبان انگلیسی مهمه نیازی به توضیح نداره ، اما اینکه چه جوری انگیزه یادگیری رو از دست ندهیم ، نیاز به این داره که از منابع مختلف موجود استفاده کنیم و با هر کدوم که احساس راحتی بیشتری کردیم جلو بریم . توی این پست ، یک سری از سایت ها و اپ هایی که به نظرم جالب میان رو بهتون معرفی کردم ، امیدوارم استفاده کنید و لذت ببرید .


چند تا کلمه انگلیسی بلدی ؟!

توی چند دقیقه و سه مرحله ساده ، تعدادی کلمه در سطوح مختلف از شما پرسیده میشه و شما جلوی اونهایی که فکر میکنی بلد هستی تیک میزنی و بعد تخمین زده میشه که شما چند تا کلمه انگلیسی بلد هستی؟ در واقع برای دایره لغاتی که بلد هستی تعیین سطح میشی . در 2 مرحله اول از شما کلمات پرسیده میشه و در مرحله آخر تعدادی سوال در مورد خود شما پرسیده میشه .

Test your English vocabulary size, and measure how many words you know. For children, adults and EFL/ESL learners.

ورود به سایت TestYourVocab


یا بلدی یا یاد میگیری !

این روزها گوگل هر خدمتی ارائه میده . اینبار هم  یه جورایی هم بازی میکنی و هم یاد می گیری . اول از همه موبایل خودتون رو بردارید و عبارت word coach رو سرچ کنید . (توجه: فقط با موبایل این صفحه به این صورت نمایش داده میشه و با مرورگر کامپیوتر چیزی نمایش داده نمیشه).


در هر مرحله 5 تا کلمه از شما پرسیده میشه ، پرسش ها دو گزینه ای هستند گاهی وقت ها دو تصویر برای گزینه ها نمایش داده میشه ، گاهی وقت ها دو کلمه یا دو عبارت و شما یا پاسخ درست میدید یا غلط و یا پرسش رو رد میکنید . در صورت درست بودن امتیاز شما اضافه میشه . در پایان هر 5 سوال توضیحات کامل برای پاسخ سوالات برای شما نمایش داده میشه . متناسب با سطح شما سوالات به مرور سخت تر میشود و در ضمن اون اگر سوالی رو اشتباه جواب داده باشید یا رد کرده باشید دوباره برای مرور از شما پرسیده میشه ( یه جور لاینتر) .  اگه توی گوگل لاگین باشید امتیاز های شما همیشه save هم میمونه .


5 تا عبارت مهمون ما باش!

اگه دنبال تلفظ یک کلمه یا یک کالوکیشن هستید چی بهتر از اینکه اون رو درون یک تکه از فیلم یا ویدئوی واقعی ببینید . این سایت در ورژن رایگان برای هر عبارتی 5 تیکه خیلی کوتاه در حد یک جمله از فیلم های مختلف رو  برای شما نشون میده . همچنین شما برای یادگیری کلمات از طریق تصویرسازی هم میتونید از این سایت استفاده کنید. راستی اپلیکیشن های این سایت هم در صفحه اصلی اون وجود داره.

ورود به سایت playphrase

اگه از این سایت خوشتون اومد یه خبر خوب و یه خبر یه کم بد ؛ دو تا سایت معروف دیگه هم هست که رایگان هم هستند و برای هر کلمه تعداد خیلی زیادی ویدئو دارند؛ ولی متاسفانه برای نمایش ویدئو ها باید ابزار دور زدن فیلتر استفاده کنید .

سایت youglish که خیلی هم معروف هست میتونه کلمات رو بر اساس یکی از لهجه های امریکایی ، انگلیسی و استرالیایی برای شما سرچ و نمایش بده.


ورود به سایت youglish

سایت getyarn هم دیتابانک بزرگی از کلمات داره و کار با اون خیلی راحته.

ورود به سایت getyarn


غمت نباشه ، تو فقط بنویس!


یکی از جالب ترین و مفیدترین نرم افزارهایی که در زمینه زبان  باهاش کار کردم grammarly هست که هم سایت ، هم نرم افزار دسکتاپ  و هم ورژن های دیگه داره . کافیه متن انگلیسی رو بنویسید یا past کنید و این نرم افزار غلط های گرامری ، دستوری و املایی شما رو مشخص کنه و برای رفع اونها بهتون پیشنهاد بده . UI برنامه بسیار عالی و کاربر پسند هست و ورژن رایگان اون نیازهای عادی شما رو کاملا پوشش میده . ورژن دسکتاپ پس از اجرا در نرم افزارهایی مثل ورد به صورت هوشمند اضافه میشه و مانند یک دستیار هوشمند به شما کمک میکنه .

برای استفاده در وب هم کافیه ثبت نام توی سایت رو کامل کنید . توی مراحل ثبت نام تعدادی پرسش در زمینه حیطه کاری شما پرسیده میشود تا برای هوش مصنوعی نرم افزار دقت بالاتری اعمال شود. بعد از طریق سایت و یا از طریق منوی نرم افزار دسکتاپ به صفحه وب مربوطه هدایت میشوید و جادو آغاز میشه :)


ورود به سایت Grammarly

قابلیت جالب دیگه این نرم افزار Extension های اون برای فایرفاکس و کروم هست که با فعال سازی اونها میتونید توی ورودی تکست هر سایتی که متنی وارد میکنید از قابلیت های تشخیص خطای Grammaly استفاده کنید.

لینک نصب اکستنشن فایرفاکس

لینک نصب اکستنشن کروم

نسخه اندروید و IOS نرم افزار هم در دسترس هست که با ورود به پنل آدرس اونها رو دریافت خواهید کرد ، من اونها رو امتحان نکردم میتونید امتحان کنید و نظرتون رو به اشتراک بذارید.


پیش به سوی اصطلاحات


برای معنی اصطلاحات و کالوکیشن ها و کاربردهای اونها در جملات به جای اینکه در گوگل سرچ کنید ، در اینجا سرچ کنید تا شما رو یه راست ببره به اصل مطلب!

ورود به دیکشنری اصطلاحات

همچنین با یه جستجو توی لینک های بالای صفحه یا رفتن به آدرس صفحه اصلی سایت دیکشنری های تخصصی و چیزای خوب دیگه ای پیدا خواهید کرد.





آموزش معرفی سایت انگلیسی
avatar

برنامه نویس و توسعه دهنده ارشد وب
کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات