logo

بهترین ها همه در یک جا

معرفی محصولات

بهترین لپ تاپ های بازار

اشتراک گذاری :

معرفی لپ تاپ های برتر بازار برای نیازها و بودجه های مختلف

با توجه به تجربیاتی که تیم تحریریه خوبچی در طی سالیان مختلف در استفاده از انواع سیستم های کامپیوتری کسب کرده است ، در این مقاله قصد داریم تعدادی از لپ تاپ هایی که بیشترین ارزش خرید نسبت به قیمت را دارند به شما معرفی کنیم . به طور معمول استفاده از SSD ها یا همون هارد دیسک های جامد در لپ تاپ ها و PC باعث افرایش قابل توجه سرعت کامپیوتر میشود لذا یکی از معیارها در اکثر انتخاب های ما استفاده از SSD در کانفیگ لپ تاپ ها بوده است . همچنین با توجه به افزایش روز افزون قیمت لپ تاپ ها سعی کرده ایم لپ تاپ هایی را به شما پیشنهاد کنیم که تا چندین سال پاسخگوی نیازهای شما باشند. ما به طور معمول لپ تاپ هایی با CPU اینتل و رم DDR4 را معرفی میکنیم ، اما همه چیز بستگی به نیاز و بودجه شما دارد که آیا برای شما بهترین گزینه است یا خیر و اگر مناسب است کانفیگ دقیق از نظر مدل یا ظرفیت چگونه باشد.


ایسوس مدل ZenBook 14 UX482EG-KA196T


این لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی می باشد و دارای پردازنده قوی اینتل core i5 از نوع 1135G7  مییاشد که دارای 4 هسته و 8 ترد میباشد . این cpu از نوع نسل 11 می باشد و بنابراین ویندوز 11 روی آن به خوبی نصب میشود. حداقل و حداکثر سرعت کلاک از 2.8 گیگاهرتز تا 4.2 گیگاهرتز می باشد و کش سطح 3 آن 8 مگابایت است که بسیار مناسب می باشد.

حافظه رم از نوع DDR4 و با ظرفیت 16 گیگابایت میباشد که کاملا مناسب است . ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت و از نوع SSD می باشد که کاملا مناسب است و تمامی نیازهای شما رو برطرف میکنه .

صفحه نمایش اول  14 اینچ است و  صفحه نمایش پنل لمسی است و قلم همراه با لپ تاپ در هنگام فروش عرضه میشود.

کارت گرافیکی این لپ تاپ NVIDIA GeForce MX450 با حافظه Dedicated  با ظرفیت 2 گیگابایت میباشد.

باتری از نوع 4 سلولی است و 72 وات سرعت است . به طور پیش فرض روی این مدل سیستم عامل نصب نشده که به آسانی میتونید آخرین نسخه ویندوز یا هر سیستم عاملی که دوست دارید روی آن نصب کنید .

ویدئوی معرفی ZenBook 14 UX482EG


لپ تاپ  ایسوس مدل ZenBook 13 UX325EA-KG230




این لپ تاپ مناسب برای دانشجویان ، تولید کنندگان محتوا ، بلاگر ها و کسانی که اهل سفر هستند می باشد . چون علاوه بر اینکه بسیار سبک می باشد و قابلیت حمل بالایی دارد از لحاظ فنی نیز بسیار قدرتمند است . زن بوک ux325 دارای پردازنده قوی اینتل core i5 از نوع 1135G7  مییاشد که دارای 4 هسته و 8 ترد میباشد . این cpu از نوع نسل 11 می باشد و بنابراین ویندوز 11 روی آن به خوبی نصب میشود. حداقل و حداکثر سرعت کلاک از 2.8 گیگاهرتز تا 4.2 گیگاهرتز می باشد و کش سطح 3 آن 8 مگابایت است که بسیار مناسب می باشد.

حافظه رم از نوع DDR4 و با ظرفیت 8 گیگابایت میباشد که برای مصارف نام برده شده مناسب می باشد اما اگر برای کارهای سنگین تر نظیر برنامه نویسی با پردازش سنگین میخواهید از این لپ تاپ استفاده کنید ، با توجه به اینکه رم این دستگاه قابل ارتقاء نیست بهتر است مدل های با رم بیشتر این لپ تاپ را جستجو کنید. ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت و از نوع SSD می باشد که کاملا مناسب است و نیازهای شما رو  تا حد زیادی برطرف میکنه . کارت گرافیک این لپ تاپ آنبرد میباشد.

صفحه نمایش دستگاه 13.3 اینچ است . باتری دستگاه 4 سلولی هست و 67 وات ساعت آن باعث میشه ساعت ها از بابت باتری دستگاه نگرانی نداشته باشید. 

ارزش خرید نسبت به کارایی در این لپ تاپ بسیار بالا است. به شخصه از مدل UX425 این دستگاه که رم 16 گیگ  و صفحه نمایش 14 اینچ دارد برای برنامه نویسی دات نت استفاده میکنیم و بسیار راضی هستم.

لپ تاپ های ایسوس مدل ROG Strix G15 G512LV-Z و

ROG Strix G15 G512LV-EF74



این دو لپ تاپ که تفاوت اونها در مقدار حافظه SSD اونها هست هر دو در درجه اول مناسب برای گیمر ها هستند و در درجه بعدی برای برنامه نویس ها هم میتونه گزینه خوبی باشه . ROG Strix G15 G512LV-Z  حافظه 1 ترابایتی داره و ROG Strix G15 G512LV-EF74 از حافظه 512 گیگابایت استفاده میکنه  و غیر از این مورد ظاهر و باطن هر دو دستگاه یکسان هست.

CPU لپ تاپ از نوع اینتل Core i7 و مدل 10750H  هست که یعنی دارای 6 هسته حقیقی و 6 هسته مجازی است (12 تردی) . سرعت کلاک حداقل 2.6 , حداکثر 5 گیگاهرتز میباشد ، همچنین دستگاه 12 مگ حافظه کش سطح 3 دارد. سی پی یو نسل دهم اینتل است . (امکان نصب ویندوز 11 دارد)

چیپست کارت گرافیک از نوع NVIDIA و مدل GeForce RTX2060   می باشد که حافظه Dedicated آن شش گیگابایت می باشد.

وزن دستگاه کمی زیاد است و 2.3 کیلو وزن آن است و باتری آن 4 سلولی و  48 وات ساعت است که با توجه به حجم پردازش های زیادی که این لپ تاپ انجام میدهد مصرف باتری آن نیز زیاد خواهد بود ، پس با توجه به کاربرد آن  از نوع لپ تاپ هایی نیست که بخواهید زیاد آن را جابجا کنید باید بعد از 3-2 ساعت به پریز برق دسترسی داشته باشید .

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-GE

اگر در بازار از لحاظ قیمت کمی پایین تر از برند ایسوس دنبال لپ تاپ باشید، به طور معمول یکی از  برندهایی که توصیه میشود لنوو است. اینکه از لحاظ ظاهری شما از ظاهر لپ تاپ های این برند خوشتون میاد یا نه کاملا سلیقه ای است . طراحی بدنه و کیبرد در این برند سبک خاص خودش رو داره و از مشخصه های  برند Lenovo است.


لپ تاپی که از این برند برای شما انتخاب کردیم یک لپ تاپ اقتصادی برای گیمینگ و برنامه نویسی است. البته لفظ اقتصادی با توجه به کانفیگ در نظر گرفته شده شاید کمی متفاوت باشد و منظور حداقل قیمتی است که با توجه به ویژگی های این لپ تاپ در نظر گرفته شده و ارزش خرید آن را بالا برده است.

این لپ تاپ از پردازنده Core i5 مدل 10300H استفاده میکنه که چهار هسته اصلی و چهار هسته مجازی داره (8 ترد). کش سطح سه اون 8 مگابایت است و سرعت کلاک حداقل 2.5 , حداکثر 4.5 گیگاهرتز میباشد و از نسل دهم اینتل است . (امکان نصب ویندوز 11 دارد)

16 گیگ رم DDR4 و 512 گیگ SSD  آن در کنار سی پی یو و کارت گرافیک مناسب لپ تاپ، ویژگی های مناسب برای یک برنامه نویس ، گیمر یا یک طراح نقشه های ساختمانی و بسیاری از مشاغلی که نیاز به محاسبات یا رندرهای کمی سنگین دارند میباشد.

مانیتور 15.6 اینچی IPS با کیفیت Full HD به همراه کارت گرافیک Geforce GTX 1650 TI از برند Nvidia با حافظه اختصاصی 4 گیگابایت ارائه شده است که باعث میشه از خروجی شفاف تصویر این دستگاه که همراه با قدرت پردازش تصویری بالایی است، لذت ببرید.

با توجه به اندازه صفحه نمایش و ابعاد آن وزن دستگاه 2.2 کیلو است . باتری آن 3 سلولی ، 45 وات ساعت است که بین 2 تا 4 ساعت به شما شارژ میدهد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire3 A315-56-356N-B

اما اگه قرار باشه یک لپ تاپ اقتصادی هم برای این لیست معرفی کنم . اول کمی استانداردها رو بالا میبرم و لپ تاپی رو معرفی میکنیم که برای کارهای روزمره و فراتر از اون برای چند مدتی نیازهای شما رو برآورده کند.


این لپ تاپ که CPI اون Core i3 هست ، مدل 1005G1 هست که این یعنی از نسل دهم سی پی یو های اینتل هست ، فرکانس پایه اون 1.2 و حداکثر 3.4 گیگاهرتز هست . 2 هسته اصلی و 2 هسته مجازی داره (4 ترد). حافظه کش نیز 4 مگابایت است.

8 گیگابایت رم از نوع DDR4 دارد که سرعت بسیار خوبی برای رم ایجاد میکند و به همراه حافظه هیبردی که شامل 128 گیگ SSD و 1 ترابایت HDD (همون هارد عادی) است ، ارائه میشود.

مانیتور این لپ تاپ ایسر 15.6 اینچ از نوع TFT و مات است که کیفیت نمایش آن معمولی و خوب است. این لپ تاپ حافظه مجزا برای کارت گرافیک ندارد و پردازنده گرافیکی UHD اینتل دارد.

باتری لپ تاپ ایسوس اسپایر 2 سلولی 4810 وات ساعت میباشد و چیزی حدود 2 تا 4 ساعت به شما شارژ میدهد.


apple لپ تاپ laptop asus lenovo