logo

بهترین ها همه در یک جا

معرفی محصولات

گوشی خوب چی بخریم؟

اشتراک گذاری :

معرفی تعدای از گوشی های برتر بازار متناسب با بودجه های مختلف - تابستان 1401

گوشی Apple  iPhone 13 Pro Max (پرچم دار)



طراحی و شکل ظاهری

طراحی این دو مدل نسبت به نسل قبلی تغییر بزرگی را شاهد نبوده و در غیاب Touch ID که از مدت‌ها پیش ادامه غیبت آن در این سری مشخص شده بود با ظاهری مشابه قبل با صفحه‌نمایش فول‌اسکرین و دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی روبرو می‌شویم. این اما تمامی ماجرا نبوده و همانطور که پیش‌بینی می‌شد ناچ بالای صفحه و سیستم دوربین TrueDepth در این سری اندکی تغییر کرده و به‌گفته اپل 20 درصد کوچک‌تر شده است.دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max درون قابی از جنس فولاد ضد زنگ قرار گرفته‌اند و روی لنزها نیز با کریستال مقاوم سافایر پوشانده شده است. شیشه مات این قسمت نیز سر جای خود باقی‌ست و همچنان حس فوق‌العاده‌ای از در دست گرفتن یک گوشی پریمیوم را به کاربران منتقل می‌کند.

پردارنده و حافظه

طبق انتظار پردازش در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max مثل دو عضو دیگر این خانواده با پروسسور جدید Apple A15 Bionic صورت می‌پذیرد که در آن از 2 هسته سطح بالا (Hige Performance cores) و 4 هسته رده پایین‌تر (High Efficiecy cores) استفاده شده و ISP، انکودر و دیکودرهای ویدئویی و موتور پردازش عصبی جدیدی در آن دیده می‌شود.


صفحه‌نمایش

نمایشگرهای iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max یکی از جذابیت‌های مهم این خانواده به حساب می‌آیند؛ این صفحه‌نمایش‌ها که اپل از آن با عنوان Super Retina XDR یاد می‌کند همچنان به‌ترتیب 6.1 و 6.7 اینچی بوده و تغییری در وضوح آن‌ها نسبت به قبل (1170×2532 پیکسل در آیفون 13 پرو و 1284×2778 پیکسل در آیفون 13 پرو مکس) ایجاد نشده اما این بار از برای اولین بار از فناوری جدیدی بهره می‌برند که نه‌تنها انرژی کمتری را مصرف می‌کنند بلکه یکی از کمبودهای همیشگی اپل تا به امروز یعنی نبود نرخ رفرش بالای نمایشگر را نیز جبران کرده است. هر دو مدل iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max از نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی پنل که اپل آن را ProMotion می‌نامد پشتیبانی می‌کنند و این نرخ بسته به محتوا بین 10 تا 120 هرتز متغیر خواهد بود تا در مواقع نیاز، تصویر روان‌تری پیش روی کاربران قرار بگیرد و در مواقعی که با محتوای ایستایی روبرو هستیم در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

باتری و شارژر

آیفون 13 پرو به‌گفته شرکت سازنده تا 22 ساعت نمایش ویدئو از حافظه دوام دارد که این میزان در نسخه مکس به 28 ساعت می‌رسد. پخش موسیقی از روی حافظه این گوشی دو گوشی نیز می‌تواند به‌ترتیب تا 75 و 95 ساعت ادامه پیدا کند. اپل دوام باتری آیفون 13 پرو مکس را بالاترین میزان در بین تمامی آیفون‌های این شرکت می‌داند.

دوربین‌های اصلی و سلفی

در قسمت پشتی سه سنسور دوربین به همراه یک سنسور LIDAR با همان طراحی آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌اند. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5، سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (Ultra Wide) و سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو، دوربین سه‌گانه آیفون 13 پرو مکس را تشکیل می دهند.

دوربین سلفی گوشی یا آن‌طور که اپل می‌گوید TrueDepth Camera بدون تغییر مانده و همان 12 مگاپیکسلی f/2.2‌ پیشین است که می‌توان با آن با وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرد.


سامسونگ گلکسی S21 Plus 5G (رده بالا)



گوشی S21 پلاس دارای نسخه بزرگتری از صفحه‌نمایش نسبت به گوشی S21 است. گوشی گلکسی S21 Plus 5G یک بار دیگر ثابت میکند که چرا سامسونگ تولید کننده‌ی غالب گوشی‌های اندرویدی است. یکی از نکات قابل توجه در گوشی S21 پلاس، دوربین قدرتمند و کیفیت صفحه‌نمایش آن است که نمایشگری با فناوری  Dynamic AMOLED 2X در اختیار کاربر میگذارد که ارزش خرید آن را بالا میبرد. از آنجایی که سامسونگ هم، راه اپل را در پیش گرفته باید شارژر 25 واتی را بصورت جداگانه و با قیمت تعیین شده خریداری کنید.

طراحی و بدنه گوشی S21 پلاس

از نظر ظاهری گوشی S21 پلاس کاملا مشابه گوشی S20 پلاس است. دارای حاشیه‌ای باریک و یک برش دوربین سلفی در مرکز بالای صفحه نمایش است. در این گوشی صفحه نمایش به جای خمیده صاف است که ممکن است خیلی زیبا به نظر نرسد که میتواند نظر شما را کمی برای خرید این گوشی تغییر دهد. در طراحی پشت گلکسیS21  پلاس هم تغیراتی نسبت به گلکسی S20 Plus ایجاد شده است.

با توجه به جنس پشت گوشی جای لکه اثر انگشت اصلا روی گوشی نمی‌ماند و اصلا از دست لیز نمیخورد و نیازی نیست که نگران تمیز کردن یا افتادن گوشی از دستتان باشید . ابعاد دستگاه 161.5×75.6×7.8 میلی‌متر و وزن آن 200 گرم است که تقریبا نزدیک به ابعاد و وزن گوشی گلکسی S20 Plus است. گلکسی S21 Plus 5G از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده میکند که 1.7 برابر بزرگتر و 50 درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی عمل میکند و بسیار دقیق‌تر است که میتواند ارزش خرید و قیمت تعیین شده روی این کالا را افزایش دهد.

مشخصات سخت‌افزاری و عملکردی گوشی S21 پلاس

در برخی بازارها از جمله U.S.A گوشی S21 Plus 5G با جدیدترین تراشه‌ی کوالکام موسوم به  Snapdragon 888 به بازار عرضه و قیمت گذاری میشود اما در برخی دیگر از بازارهای جهانی از جمله ایران از تراشه‌ی Exynos 2100 سامسونگ توسط مشتری خریداری می‌شود. Snapdragon 888 در مقایسه با Snapdragon 865 وعده 20% عملکرد بهتر و 35% بهبود در سرعت پردازنده گرافیکی را داده است.


مشخصات نرم‌افزاری و عملکردی گوشی S21 پلاس

تا قبل از معرفی تکنولوژی One Ul سامسونگ شهرتی در نرم‌افزار نداشت اما بعد از معرفی تکنولوژی One Ul همه‌چیز برای سامسونگ تغییر کرد و معلوم شد که این سازنده همه چیز را در ارتباط با نرم‌افزار جدی‌تر گرفته. سامسونگ با معرفی سری گلکسی S21 تکنولوژی One Ul 3.1 را هم معرفی کرد که با چندین تغییر همراه است.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس دارای اندروید 11 است که سامسونگ قول داده به مدت 3 سال به‌روز رسانی سیستم عامل را برای گوشی‌های خود ارائه دهد. احتمالا اندروید 14 را در سال 2023 برای گوشی Galaxy S21 Plus مشاهده میکنیم.

مشخصات صفحه نمایش گوشی S21 پلاس

گوشی S21 پلاس دارای صفحه نمایشی به اندازه 6.7 است که از تکنولوژی Dynamic AMOLED استفاده می‌کند. سامسونگ وضوح صفحه نمایش S21 پلاس و گوشی گلکسی S21  را تا 1080P کاهش داده است و با این وضوح می‌توانید گوشی خود را روی 120 هرتز تنظیم کنید. رنگ ها در این صفحه نمایش بسیار پویا، زنده و با کیفیت بسیار عالی نشان داده می‌شوند.

سنسور اثرانگشت روی صفحه نمایش S21 پلاس  بزرگتر و دقیق‌تر از دستگاه‌های قبلی است. رزولوشن صفحه نمایش 2400×1800 پیکسل و 394 پیکسل بر هر اینچ است. صفحه نمایش دارای محافظ صفحه Gorilla Glass Victus است.

مشخصات باتری گوشی سامسونگ گلکسی S21 Plus 5G

S21 پلاس 5G دارای باتری 4800 میلی‌آمپری است که در تست گوشی نتایج شگفت‌انگیزی را نشان داده است. این گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 Plus 5G

دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسل است و همچنین قابلیت فیلمبرداری 8K را هم دارد. از دیگر امکانات این گوشی گرفتن عکس‌های با کیفیت هنگام فیلم‌برداری و فیلم‌برداری Super Steady می‌باشد که این تکنولوژی امکان فیلم‌برداری با کیفیت هنگام تکان‌های شدید را، به کاربر می‌دهند.

این گوشی از لحاظ وزن به طور قابل توجه ای از نسخه اولترا کم وزن تر است و همچنین قیمت آن با توجه به کارایی آن قابل قبول می باشد. صفحه نمایش با کیفیت بسیار بالای اون، شما رو شیفته خودش میکنه و هنگام فیلمبرداری قدرت واقعی و تفاوت رو احساس میکنید.

سامسونگ A52s 5G (میان رده قدرتمند)



طراحی و کیفیت ساخت

گوشی A52s از دیگر گوشی‌های سری گلکسی A که در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شدند، ظاهر جذابی دارد که البته شبیه به همان گوشی‌های قبلی است.  با به دست گرفتن گوشی متوجه قاب پلاستیکی نسبتا باکیفیتی می‌شوید که روی آن قرار گرفته است. همین جنس قاب روی دیگر گوشی‌های گلکسی A که در چند وقت گذشته راهی بازار شده بودند هم دید شد. قاب پشتی در حالی که پلاستیکی است، حس چندان بدی به شما منتقل نمی‌کند. قیمت گوشی A52s با این طراحی تطابق دارد.

صفحه‌نمایش گوشی A52s 5G

همان‌طور که گفتیم گوشی A52s 5G از صفحه نمایشی در اندازه ۶.۵ اینچ بهره می‌برد که وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. از ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن اشاره کنیم که برای بازی کردن و تماشای ویدئو، هیجان‌انگیز خواهد بود. قیمت گوشی A52s نسبت به دیگر گوشی های سامسونگ با این نرخ نوسازی تصویر خوب به نظر می‌رسد.

مشخصات سخت‌افزار گلکسی A52s 5G

یکی از تغییراتی که روی گوشی گلکسی A52s 5G در مقایسه با گلکسی A52 5G مشاهده می‌کنیم، استفاده از تراشه‌ای جدیدتر و قوی‌تر است. روی گلکسی A52s 5G از تراشه اسنپ‌دراگون 778G استفاده شده است. روی گوشی گلکسی A52 5G از تراشه اسنپ‌دراگون 750G استفاده شده بود. تراشه جدیدی که روی A52s 5G قرار گرفته با معماری ۶ نانومتری ساخته شده و به همین دلیل مصرف باتری بهتری دارد و قدرت آن هم در مقایسه با مدل قبلی اندکی بیشتر شده است. روی این تراشه از چهار هسته Kryo 670  استفاده شده که براساس هسته‌های Cortex-A78 توسعه پیدا کرده‌اند. همچنین پردازنده گرافیکی پرقدرت Adreno 642L هم روی این تراشه دیده می‌شود.


باتری گوشی A52s

برای این گوشی جدید سامسونگ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که با توجه به سخت افزار این گوشی می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و کاربران را در یک روز کاری همراهی کند. با این گوشی می‌توانید نزدیک به ۳۵ ساعت تماس داشته باشید و می‌توانید نزدیک به ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه هم به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و وب‌گردی گنید. باتری در نظر گرفته شده برای A52s 5G هم برای ۱۹ ساعت ۳۰ دقیقه تماشای ویدیو به صورت آفلاین مناسب خواهد بود. سخت افزار بهبود یافته این گوشی باعث شده که عملکرد باتری آن اندکی از گوشی گلکسی A52 5G بهتر باشد.

دوربین گوشی A52s 5G

ترکیب دوربین‌های قرار گرفته روی گوشی گلکسی A52s 5G را تقریبا روی دیگر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ و دیگر شرکت‌ها دیده‌ایم. یک دوربین اصلی، یک دوربین ماکرو، یک دوربین اولتراواید و یک دوربین تشخیص عمق برای گلکسی A52s 5G در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که از دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. دوربین اولتراواید هم حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 دارد.  دوربین ماکرو و تشخیص عمق هم از حسگرهای ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. دوربین سلفی با حسگر ۳۲ مگاپیکسل هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.


موبایل mobile apple samsung شیائومی نوکیا سامسونگ اپل وان پلاس اندروید ios