logo

بهترین ها همه در یک جا

معرفی محصولات

معرفی بهترین ساعت های هوشمند

اشتراک گذاری :

در این پست از سایت خوبچی به معرفی بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار ایران در پاییز 1401  متناسب با بودجه ها و سلیقه های مختلف میپردازیم .

ساعت هوشمند شیائومی مدل Mi Watch XMWTCL02 (انتخاب اقتصادی)

ساعت هوشمند Mi Watch XMWTCL02 محصولی خوش ساخت از برند نام آشنای شیائومی می باشد که با طراحی مدرن و جذاب خود انتخابی مناسب برای ایده آل پسندان به شمار می رود. این محصول از صفحه ای دایره ای شکل با ابعاد ۴۵٫۹*۵۳٫۳*۱۱٫۸ میلی متر بهره برده و ساختاری مقاوم در برابر ضربه و فشار دارد. برخورداری از حسگرهای کاربردی و مورد نیاز از جمله دلایلی است که یر محبوبیت این مدل افزوده و آن را به انتخاب اول بسیاری از کاربران تبدیل کرده است. پشتیبانی از ۱۱۷ رشته ورزشی مختلف، باتری لیتیومی با ظرفیت ۴۲۰ میلی آمپر ساعت و صفحه نمایش AMOLED لمسی از دیگر ویژگی های مثبت این گجت هوشمند به شمار می رود.


طراحی کم حاشیه

قسمت جلویی صفحه نمایش دایره ای شکل محصول با حاشیه های بسیار باریک احاطه شده و جلوه جذابی را به آن بخشیده است. شیائومی برای افزایش استحکام این ساعت هوشمند در انتخاب متریال ساخت آن دقت ویژه ای به خرج داده و قاب اصلی آن را با بهره گیری از پلی آمید تقویت شده با روکش فایبرگلاس طراحی کرده است، این مواد علاوه بر افزایش مقاومت محصول ثبات وزنی آن را نیز حفظ کرده و حضور طولانی مدت آن روی مچ دست را خسته کننده جلوه نمی دهند. بندهای Mi Watch XMWTCL02 از جنس پلاستیک TPU بوده که با نقوش ظریفی نیز تزئین شده و ساده و یکپارچه رها نشده اند. طول این بند بین بازه عددی ۱۳۰ الی ۲۲۰ میلی منر قابل تنطیم بوده و با استفاده از یک قفل سگکی ساده روی دست سوار می شود.

نمایشگر Amoled

نمایشگر ساعت هوشمند Xiaomi ابعادی برابر با ۱٫۳۹ اینچ داشته و از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است. پنل بکار رفته در این صفحه نمایش از نوع AMOLED بوده که تفکیک رنگ مناسبی داشته و شفافیت و خوانایی خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد. وضوح ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسلی همراه با تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ نوید نمایش با کیفیت تصاویر را می دهد. پشتیبانی از قابلیت همواره روشن یا به عبارتی دیگر Always On Display اگرچه انرژی بیشتری از ساعت گرفته و به نسبت از عمر باتری می کاهد اما دسترسی مداوم به ساعت را برای کاربر با سهولت همراه می سازد. شیائومی برای این مدل بیش از ۱۰۰ واچ فیس گوناگون با تم های مختلفی نظیر ورزشی، کارتونی، تکنولوژی و … در نظر گرفته است.


سنسورهای با دقت

اتصال Xiaomi Mi Watch XMWTCL02 از طریق نسخه پنجم درگاه ارتباطی بلوتوث با دستگاه های سازگار (اندروید ۵٫۰ به بالا و iOS 10 به بالا) صورت می گیرد. همچنین این ساعت با دارا بودن چیپ GPS شرکت Airoha از سیستم مکان یابی GLONASS، Galileo و BDS پشتیبانی کرده و میزان دقت بالایی در عملکرد خود دارد. وجود سنسورهای ژیروسکوپ، سنجش اکسیژن خون، شتاب‌سنج، شمارش گر ضربان قلب، فشار هوا و مانیتورینگ کیفیت خواب این ساعت را به انتخاب ایده آلی برای افراد جویای سلامت تبدیل کرده است. حسگر شمارش ضربان قلب محصول بصورت پیوسته و مداوم در ۲۴ ساعت ضربان قلب و سطح اکسیژن خون فرد را اندازه گرفته و درصورتی که از میزان مطمئنه بیشتر و یا کمتر شود با استفاده از یک لرزشگر به کاربر هشدارهای لازم را ارسال می کند. همچنین این ساعت از ۱۱۷ رشته ورزشی پشتیبانی کرده که ۱۷ رشته از آن بصورت کاملا حرفه ای پشتیبانی می شود.

اپلیکیشن اختصاصی و باتری

شیائومی تامین انرژی این ساعت را بر عهده یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۴۲۰ میلی آمپر ساعت سپرده است. این باتری شارژدهی مناسبی داشته و در استفاده های معمولی حدود ۱۶ روز دوام می آورد. در صورت استفاده از تمامی امکانات ارائه شده توسط ساعت نیز این باتری قابلیت کارکرد تا حدود ۵۰ ساعت را دارد. شارژ این باتری نیز بصورت وایرلس صورت می گیرد.  همچنین این کمپانی خوش نام اپلیکیشن Xiaomi Wear را برای این ساعت ارائه کرده است. این اپلیکیشن اطلاعاتی از قبیل تعداد ضربان قلب، تناسب اندام و خواب و … با جزئیات کامل در اختیار خریدار قرار می دهد. لازم به ذکر است بنا به گفته سازنده این محصول تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاوم بوده و استفاده از آن دربرای انجام ورزش هایی مثل شیرجه و شنا مشکل آفرین نخواهد بود.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 2 Global (انتخاب اقتصادی)



طراحی

در Amazfit GTS 2، مانند سایر اسمارت واچ های شیائومی، از طراحی مربعی شکل و زاویه دار استفاده شده است. قاب این اسمارت واچ بر خلاف مدل های قبلی که پلاستیکی بودند، آلومینیومی می باشد. آمازفیت جی تی اس 2 صفحه نمایش 1.65 اینچی با بند 20 میلی متری دارد و وزن آن معادل 24.8 گرم است. بند این ساعت هوشمند از جنس سیلیکون ضد حساسیت می باشد. طیف رنگی در بند های Amazfit GTS 2 بیشتر از مدل های قبلی می باشد.

صفحه نمایش

Amazfit GTS 2 دارای صفحه نمایش 1.65 اینچی از جنس AMOLED و رزولوشن 348*442 پیکسل با تراکم پیکسلی 341 پیکسل در هر اینج است. صفحه نمایش با پوشش شیشه ای 3D ضد خط و خش، کاور شده است. آمازفیت جی تی اس 2 دارای سه تم، نقره ای، طلایی و مشکی است. با توجه به مشخصات نمایشگر و جنس آن، کار کردن با این ساعت هوشمند در زیر نور مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


امکانات Amazfit GTS 2

ساعت هوشمند آمازفیت GTS 2 شیائومی نسخه گلوبال بیشتر به حوزه سلامت و تناسب اندام پرداخته است. این ساعت هوشمند دارای 12 حالت ورزشی است که در صورت دریافت آخرین به روز رسانی به 90 حالت ورزشی خواهد رسید. این 12 فعالیت ورزشی شامل: کوهنوردی، دوچرخه سواری در فضای باز، دوندگی در فضای باز، تردمیل، دوچرخه سواری در فضای بسته، شنا در استخر، شنا در آب های آزاد، شنا سبک آزاد، پیاده روی سنگین، دوندگی سنگین ، اسکی و پیاده روی می باشد. Amazfit GTS 2 قادر است از نفوذ آب تا عمق 50 متری با فشار 5 اتمسفری جلوگیری کند. این ساعت هوشمند قابلیت اندازه گیری و بررسی ضربان قلب و ریتم به همراه تنفس هدایت شونده را داراست. به لطف سنسور PPG، Amazfit GTS 2 ضربان قلب شما را به صورت 24 ساعته تحت نظر دارد و به محض بالا رفتن ضربان قلب از حد نرمال، با ویبره به شما هشدار می هد. آمازفیت دارای موقعیت یابی GPS و GLONASS است.

باتری

ساعت هوشمند آمازفیت GTS 2 شیائومی نسخه گلوبال با باتری 246 میلی آمپری تغذیه می شود. باتری این اسمارت فون قادر است با یک بار شارژ کامل و استفاده نرمال تا 7 روز و در صورت استفاده بیسیک تا 20 روز برای ما کارایی داشته باشد. مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری Amazfit GTS 2 حدودا 2 ساعت است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل galaxy watch4



جدیدترین مدل ساعت هوشمند سامسونگ است که اگوست 2021 در دو نسخه اسپرت وکلاسیک رونمایی شد. سیستم عامل این محصول بنام WEAR OS نتیجه همکاری سامسونگ و گوگل میباشد که برای اولین بار  مورد استفاده قرار گرفته و این آن را به بهترین گزینه برای کاربران گوشی های اندروید تبدیل کرده است.برخی از ویژگی های دیگر این محصول را برسی میکنیم:

سنسورهای دقیق و متنوع:

وجود این سنسورها امکان بررسی و مدیرت کامل سلامتیتان را به شما میدهد. علاوه بر اندازه گیری اکسیژن خون،ضربان قلب،فشار خون،آنالیز خواب و میزان استرس دو سنسور در دکمه های فیزیکی تعبیه شده بوسیله آن میزانشاخصهای  توده بدنی شامل عضله اسکلتی،درصدآب و چربی را نشان میدهد که سنسور جدید سامسونگ Active Sensor Bio ترکیب بدن‌تان را در زمان مشخصی ثبت می‌کند. سپس هر زمان که اهداف سلامتی‌تان را مدیریت می‌کنید، گزارشی از آن ارائه می‌دهد.(البته باید ذکر کرد که برنامه فشارخون و ECG دربرخی از کشورها از جمله ایران قابل استفاده نمیباشد)

نرم افزار GALAXY WATCH4

همانطور که گفتیم سیستم عامل جدید این ساعت wear o است که نسبت به نسخه های قبلی این امکان به آن اضافه شده که شما مستقیم میتوانید با خود ساعت از گوگل پلی نرم افزار های مربوط به ساعت های هوشمند سامسونگ رو دریافت کنید.

سخت افزار GALAXY WATCH4

این محصول از پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس W920 با معماری 5 نانومتری استفاده میکنه. همچنین این ساعت هوشمند 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1.5 گیگابایت حافظه رم هم دارد. پردازنده گرافیکی Mali-G68 هم این ساعت هوشمند رو برای کار های گرافیکی همراهی میکنه

باتری GALAXY WATCH4

باتری با ظرفیت 361 میلی آمپر ساعت میتونه یکی از نقاط ضعف این ساعت هوشمند محسوب بشه. برای شارژ کردن GALAXY WATCH 4 باید از دانگل وایرلس استفاده کنید که این تکنولوژی توی نسخه های قبلی هم دیده میشد.

تنوع صفحه نمایش GALAXY WATCH4

متناسب با سلیقه‌ شخصی‌تان بین صفحه ساعت‌های آنالوگ یا دیجیتال با تنوعی از زمینه‌ها، فونت‌ها و رنگ‌های متنوع حق انتخاب دارید. برای بیان استایل خود از کاراکتر و چهره های شخصیتی صفحه ساعت خود با AR Emojis استفاده کنید. این گرافیک‌های متحرک نشان می‌دهد که در حال انجام چه کاری هستید.


  سایر ویژگیها:
  1. صفحه نمایش ساعت گلکسی واچ ۴ در دو ابعاد متفاوت ارائه می‌شود. این ابعاد در 4×43.3×9.8 میلی‌متر و 40.4×39.3×9.8 میلی‌متر هستند.
  2. این ساعت مطابق با استاندارد IPX8، در برابر آب تا ارتفاع 1.5 متر تا ۳۰ دقیقه مقاوم است. اما پس از مرطوب شدن باید آن خشک کنید.
  3. ساعت از اتصالات LTE، Bluetooth 5.0، Wi-Fi، NFC پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای GPS است.
  4. این ساعت در رنگ‌های سبز، مشکی، نقره‌ای، طلایی و صورتی وجود دارد.
  5. اندازه‌ی بند ساعت هوشمند گلکسی واچ 4، 20 میلی‌متر است
  6. حافظه داخلی 16 گیگابایت

ساعت هوشمند سامسونگ مدل galexy watch3



اوایل اگوست 2020 توسط سامسونگ رونمایی شد البته شاید نتوانیم گلکسی واچ 3 را یک ساعت همه چیز تمام بدانیم اما شیوه طراحی جذاب، صفحه نمایش باکیفیت و امکانات متعدد بررسی فعالیت‌های ورزشی که به شما کمک می‌کنند میزان پیشرفتتان را بسنجید، باعث می‌شوند آن را یکی از بهترین محصولات پوشیدنی دنیا به حساب بیاوریم.

ویژگی های کلی:

ابعاد :  46.2 در 45 در 11.1 میلی‌متر

وزن :    53.8 گرم - 45 میلی‌متری

           48.2 گرم نسخه 41 میلی‌متری

           43 گرم - نسخه 45 میلی‌متری

سنسورها: شتاب سنج ژیروسکوپ , سنجش نور محیط , شمارش ضربان قلب , فشارسنج , نوار قلب (Electrocardiogram) , حجم‌سنج نوری (PPG)

مقاومت در برابر آب و گردوغبار: پشتیبانی از استاندارد ضدآب IP68 و مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متر | پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G | گواهینامه ECG

نمایشگر :     Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

                1.4 اینچ (~30.4% نسبت نمایشگر به بدنه)

               نمایشگر همیشه روشن (Always-on display) و محافظ کورنینگ گوریلا گلسDX

 سیستم عامل:  سیستم عامل wearable OS 5.5 مبتنی بر تایزن، پردازنده مرکزی دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53

حافظه : حافظه داخلی 8 گیگابایت و 1گیگابایت رم


جدیدترین نسخه تایزن در گلکسی واچ 3 نصب شده بنابراین اگر تا کنون با ساعت‌های ساخت سامسونگ کار کرده باشید، حالا هم می‌دانید که این پلتفرم چگونه کار خواهد کرد. شاید در نگاه اول این سیستم عامل کمی متفاوت‌تر از ورژن‌های پیشین به نظر بیاید اما اکوسیستم پلتفرم‌هایی که کمپانی کره‌ای می‌سازد، بر خلاف WearOS گوگل و یا watchOS اپل اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده زیادی ندارد.

به جای اینها، شما می‌توانید از امکانات گنجانده شده در این ساعت هوشمند استفاده کنید و یا برخی اپلیکیشن‌ها را از استور تایزن دانلود نمایید. البته بعضی از نرم‌افزارهای مهم مانند گوگل مپس در گلکسی واچ 3 حضور ندارند ولی سامسونگ آلترناتیوهایی را پیش‌روی‌تان قرار داده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند

گلکسی واچ 3 در مقایسه با گلکسی واچ نسل اول به میزان 14 درصد باریک‌تر می‌باشد اما همان ظاهر دایره‌ای خود را حفظ کرده است. همچنین، حاشیه گردان که برای گشت‌وگذار در میان منوها به کار می‌رود نیز اگرچه برجستگی کمتری دارد ولی همچنان کارایی خودش را داراست.

رنگ‌بندی مدل 45 میلی‌متری این وسیله مشکی و نقره‌ای است و هر دو مدل با بند چرمی سیاه رنگ به فروش می‌رسند.

اگر هم به دنبال خرید نمونه 41 میلی‌متری هستید، می‌توانید از میان رنگ‌های نقره‌ای یا برنزی یکی را انتخاب نمایید. این مدل هم بند چرمی سیاه رنگ دارد بنابراین صرف‌نظر از اینکه کدام نمونه را برای خرید انتخاب می‌کنید، چنان‌چه دوست دارید بند دیگری داشته باشید، باید خودتان در بازار به دنبال آن بگردید.

سامسونگ از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر برای Galaxy Watch 3 استفاده کرده. در مورد  عملکرد شارژدهی باید گفت اگر تمام حسگر و سنسور های این ساعت فعال باشه، میتونه تقریبا 2 روز تا 2 روز و نصفی با شما شارژدهی داشته باشه. اما اگر به صورت بهینه از حسگر های گلکسی واچ 3 استفاده کنید میتونه 3 روز و نصفی و حتی 4 روز هم شما رو همراهی کنه.

در مجموع  Galaxy Watch 3 جزء پرچمداران محسوب میشود،اگر گوشی سامسونگ دارید این ساعت میتونه برای شما مناسب باشه اما اگر گوشی اندرویدی از برند های دیگه ای دارید یا اینکه آیفون دارید اصلا نمیتونید روی این ساعت حساب کنید. تنها نقطه ضعفی که میشه برای گلکسی واچ 3 در نظر گرفت وزن نسبتا زیاده اونه که اگر به ساعت های سنگین عادت ندارید میتونه شما رو اذیت کنه. نقاط قوت زیادی مثلا نمایشگر فوق العاده، قابلیت مکالمه، سنسور های کاربردی، رابط کاربری جذاب و همچنین طراحی کلاسیک رو میتونیتد توی Galaxy Watch 3 پیدا کنید.

ساعت هوشمند لین ویر مدل LW09

یک ساعت هوشمند کلاسیک و فوق العاده اقتصادی با قابلیت های بسیار بیشتر از قیمتی که برای آن پرداخت می کنید.


شرکت لین ویر به عنوان زیر مجموعه کینگ ویر کار خود را در زمینه ی تولید ساعت های هوشمند آغاز نموده است , این مدل ساعت هوشمند برای آقایان شیک پوش و استفاده ی روزمره با تجربه یک روز بهتر، پر انرژی تر و پر انگیزه تر و برای کسانی که می‌خواهند فعالیت‌های ورزشی خود را پایش و ارزیابی کنند، مناسب است. این ساعت هوشمند ضد آب با استاندارد 3ATM ( تا عمق 30 متر ) بوده و صفحه نمایش تمام لمسی 1.28 اینچ HD ضد خش و ضد ضربه با زاویه ی Half-Radian می باشد و جنس بدنه و بند و درب پشت به صورت یک پارچه از استیل با کیفیت و متریال بالا (استیل 316 با رنگ ثابت و ضد حساسیت) که جلوه ای خاص و منحصر به فرد به ساعت می دهد و برای تمامی شرایط مناسب است . این مدل دارای قابلیت‌ آنالیز کیفیت و مقدار خوابیدن در طول شبانه روز سنسور ضربان قلب دینامیک , سنجش میزان فشار و اکسیژن خون و پایش فعالیت‌های ورزشی از قبیل دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های هوازی می باشد.این قابلیت‌ها برای کسانی که ورزش‌های عمومی و روزمره انجام می‌دهند و در پی ارزیابی نیتجه‌ی آن‌ها هستند، مفید خواهند بود.از دیگر قابلیت‌های این ساعت می‌توان به شمارش گام‌ها، محاسبه‌ی مسافت طی‌شده و محاسبه‌ی کالری اشاره کرد. یکی از قابلیت‌های این ساعت که استفاده از گوشی را هنگام ورزش‌کردن ساده می‌کند، قابلیت اعلان تماس‌های دریافتی و پیامک است , گفتنی است مدل LW09 از طریق بلوتوث به گوشی‌ هوشمند متصل می‌شود که سازگاری کامل با گوشی های اندروئیدی و آیفون را دارد.




معرفی محصول ساعت هوشمند